כיום, רווחת הידיעה שהציבור אדיש, לפרסום המסורתי והבנאלי.
מתייחסים אליו כ”רעש לבן” ולא מאמינים למסרים שיווקים שנמסרים באופן בוטה. כתיבה שיווקית נבונה היא תהליך שבו מבקר מקרי באתר הופך מעובר אורח ללקוח. אצלנו בbsg הכתיבה השיווקית כבר איננה אוסף של מסרים שיווקים המניעים לפעולה (מהרו, המבצע עומד להסתיים!), אלא מכלול הוליסטי המספר את הסיפור של העסק, שמדבר לרגש ולקוגניציה של הלקוח, באופן שקוף, נותן לו כבוד והערכה ומאפשר לו גישה נוחה וברורה לכל המידע שהוא צריך על מנת לקבל החלטה – לבחור דווקא בכם.
מרכיבים קריטיים לכתיבת תוכן שיווקי “חכם”
מציאת בידול – אחד הנקודות המרכזיות והחשובות ביותר בשיווק היא מציאת נקודת הבידול – היתרון התחרותי, השוני שיש לכם על פני המתחרים שלכם. ברגע שאותרו הנקודות שמבדלות אתכם ואת העסק שלכם ממתחריכם, מאפשרת פנייה ממוקדת ללקוח, תוך שימת דגש על הנקודות הייחודיות הללו.
לספר על העסק – מחקרים מצאו כי אנשים אינם נוטים לחשוד כי סיפורים מכילים מסרים שמטרתם “לשכנע” או למכור, וכך הם נותרים פתוחים יותר למסרים החבויים בהם. לכן, התוכן השיווקי מוכרח לספר את הסיפור של העסק – לא בהכרח לכתוב סיפור קורע לב על המסע שלכם להקמת העסק, אלא תכנון התוכן כך שיספר כמכלול את סיפורו של העסק – עסק ששם דגש על איכות, אינו מתפשר על טיב השירות, מורכב מאנשים שאוהבים את מה שהם עושים וכו’.
יצירת אמינות – מסרי שיווק מסורתיים מתמודדים עם בעיות אמינות, בשל אופיים המסחרי, והתדירות בה הצרכן נחשף למסרים שיווקיים לא אמינים. לכן כיום חשוב ביותר להימנע בכל מחיר מכתיבת מסרים שיווקיים גלויים, שמדליקים אצל הלקוחות את נורת ה”עובדים עלי”.
נתינת ערך אמיתי ללקוח – לטוב ולרע, כבר לא ניתן למכור ללקוחות “חתולים בשק”, מוצרים פגומים או שירות לקוחות גרוע בעידן האינטרנט, מבלי שמסתכנים בכך שלקוחות לא מרוצים יספרו על כך לכל דיכפין ברשת. לכן אחת המשימות שלנו היא לדאוג לכך שאנו נותנים ללקוח את התמורה הטובה ביותר לכספו שאנו מסוגלים. עסקים שפועלים באופן זה גם לא צריכים להוציא תקציבי ענק על פרסום, אנשים שמחים יותר לשתף את חבריהם בביקורת חיובית (כן, כן!) על בעל מקצוע או עסק טוב שמצאו, מאשר ביקורת שלילית.
כתיבה בהירה – הקפדה על ניסוח קל וידידותי, חלוקת הטקסט ל-“ביסים” שיקלו על צריכתו (חלוקה לפסקאות, נקודות, כותרות משנה וכו’), הדגשת מילים חשובות בטקסט, שמירה על רצף התפתחות הגיוני – כל אלו מרכיבי מפתח בסיסיים בכתיבת תוכן שיווקי (ובכלל) שמסייע לקוראים להבין ופענח את הטקסט במהירות, וכך להתכונן להתקדם בתהליך הרכישה.
תהליך יצירת התוכן השיווקי ב-BSG מתחיל משיחה מעמיקה עם הלקוח, על מנת לאפיין את העסק וצרכיו. תוך כדי שיחה ותהליך בירור משותף, אנחנו מבינים את רוח העסק, מה חשוב לו, מי הלקוח הנוכחי שלו ומי הלקוח האידאלי. תהליך ההיכרות ההדדי מסייע לנו להבין ולתרגם לטקסטים את “רוח” הלקוח שלנו, ולהביא לכך שתכני האתר ישקפו זאת באופן האופטימלי.